This is it

Ikväll var Fredde och jag och såg MJ´s This is it på bio. Bra film. Mycket bra musik och hans dans har jag alltid varit ett fan av. Blev dock ett litet missförstånd när jag skulle köpa biljetter... hehe, ungefär så här lät det.

Mia: Ehh.. har vi kommit till rätt film nu? De ser ut som att det sitter så mycket barn där inne. Vi ska se This is it.
Biokillen: Ja de är den som går nu. vart vill ni sitta.
Mia: var som helst. gärna i mitten nånstans.
Biokillen: Ok, rad nio i mitten då, där sitter det inte så mycket småbarn....

Jaha...och där blev jag stämplad som barnhatare...

Min tanke va ju den att: Vad gör så mycket barn på en dokumentär om MJ´s sista show som aldrig blev av? Kan de verkligen intressera dom?

Och nää de gjorde den ju inte. För bakom oss satt två tioåriga tjejer och pratade oavbrutet halva filmen igenom... tills mitt tålamod tog slut, vilket de egentligen gör ganska fort. Men jag kan ju behärska mej :)

Tant Mia, som störs av att folk pratar på bio sa vackert till flickorna att "nu får  ni vara tysta tjejer". Inuti mej skrek jag "Håll käften tjejer, om filmen inte intresserar er vilket den uppenbarligen inte gör så gå hem och ät erat godis i stället!!"

Och där fick biokillen vatten på sin kvarn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se