Veterinärbesök

I går var Tessy prinsessan och jag hos veretrinären. Hon ska få nya omgångar med akupunktur och massage för sitt lilla ben och sin stela kropp. Hoppas hoppas att det har bra inverkan på henne den här gången med! Tänkte bjuda på en liten bild på tessy igelkott. Veterinären satte 31 nålar på henne. Jag tyckte det var mycket med tanke på att det var två år sen sist. Hon är lite stel och har träningsvärk idag. Får rimadyl och vila. Så var vi tvungna att byta foder med. Tessy hade liiiiite förhöjda levervärden. Var tydligen inget att oroa  sig för. Men vi fick ett foder som var bra för levern och nya smärtstillanden som var skonsammare. Och så blev det ett nytt valpfoder till lilla Doris med. Hon äter inte sitt vanliga. tycker att hon blivit smal så nu tusan ska hon få äta upp sej!

Om ni tror att Tessy är en jätteduktig och lugn och fin hund när vi är hos veternären så tror ni fel... :) Hon har fått lugnande här och sover som en liten stock. Tyvärr är det nödvändigt annars skulle inte nålarna göra nån nytta över huvus taget så nervös blir hon.

Fast jag tycker att det är jobbigt när hon ska få lugnande, tar så lång tid innan hon somnar och hon blir flåsig och klängig. Lider med henne. Och sen tittar jag på hennes mage heeeela tiden, så att hon andas. Är livrädd att hon ska sluta..

Min prinsessa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se